Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Lęk przed Zdradą - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2019-01-08
    W każdej relacji, po obu stronach, co najmniej raz w trakcie trwania związku pojawiła się myśl, obawa dotycząca zdrady. Kiedy okoliczności związku są sprzyjające, taka myśl się pojawia, naturalnie przemija i nie zagraża relacji.
  2. Lęk przed Byciem Ocenianym,Krytykowanym - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2019-01-03
    Lęk przed byciem ocenianym może wywoływać wiele trudności w życiu pacjenta. Lęk przed oceną związany jest z objawami, które są uporczywe, nieoczywiste, podobne do objawów pojawiających się w innych lękowych sytuacjach.
  3. Lęk przed Samotnością - Objawy, Skutki, Jak sobie Radzić

Dodano dnia 2018-12-07
    Lęk przed samotnością (określany jako monofobia, autofobia, izolofobia, eremofobia) pojawia się w sytuacjach, w których osoba pozostaje sama lub gdy nadchodzą przewidywalne okoliczności, w których ma pozostać sama.
  4. Rozwód na Emigracji Psychoterapia

Dodano dnia 2018-10-15
    Rozstanie z partnerem jest bardzo trudnym doświadczeniem. Bez względu na to, jakie są okoliczności, jaki kraj, po jakim czasie związku, zerwanie relacji, dla obu stron, wiąże się z wysokimi kosztami, głównie emocjonalnymi.
  5. Choroby Psychosomatyczne, Znaczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2018-10-08
    Psychosomatyka to przyjęcie wpływu psychiki na powstawanie i rozwój chorób somatycznych. Jakie jest ich znaczenie i jak można je leczyć?
  6. Terapia? Przecież mam jeszcze Czas...

Dodano dnia 2018-05-15
    Każdy, kto stał kiedyś przed decyzją o podjęciu psychoterapii potwierdzi, że wcale nie jest to prosta sprawa. Są osoby, które przez wiele lat noszą w sobie taką myśl, zanim się w końcu zdecydują. Od czego to zależy?
  7. Jak Żyć po Zdradzie - Romans, Zdrada i co Dalej

Dodano dnia 2018-05-11
    Zdrada to jeden z bardzo często pojawiających się problemów, z jakim zgłaszają się do mnie pacjenci. Pierwszym pytaniem, jakie się pojawia z ich strony są słowa: zdradził(em) i co dalej?
  8. Psychoterapia w Wieku Dojrzałym

Dodano dnia 2018-05-02
    Osoby, które decydują się na podjęcie psychoterapii, to często osoby młode. Poznaj jakie problemy wiążą się ze starością i pomocą terapeutyczną, jak podejść do terapii u osób starszych?
  9. Światowy Dzień Sprzeciwu wobec Bicia Dzieci

Dodano dnia 2018-04-30
    Celem tej inicjatywy jest przekonanie rodziców i opiekunów dzieci, że rezygnacja z przemocy i kar fizycznych, to jeden z niezbędnych warunków pomyślnego rozwoju dziecka.
  10. Senior u Psychologa

Dodano dnia 2018-04-20
    Fakt, że człowiek jest starszy nie wyklucza tego, aby udać się do psychologa czy na terapię. W każdym wieku można sięgnąć po pomoc terapeuty, jeśli tylko jest ku temu gotowość i otwartość.