Porady psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Lęk Paniczny - Objawy, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-25
    Lęk napadowy pojawia się w wieku 20-25 lat, głównie u kobiet, trwa około kilku-kilkunastu minut (maksymalnie do 2 godzin), może się pojawiać od kilku napadów w miesiącu do kilkudziesięciu dziennie.
  2. Dzień Matki

Dodano dnia 2017-05-25
    Dzień Matki jest okazją do tego, by podziękować mamie za trud wychowania. Jest on kojarzony nie tylko z miłymi gestami, wspomnieniami, ponieważ wielu ludzi ma niepoukładane relacje z matką.
  3. Lęk przed Konfrontacją - Objawy, Specyfika, Skutki, Leczenie

Dodano dnia 2017-05-13
    Lęk przed konfrontacją dotyczy w większości sytuacji zawodowych. Bywa również tak, że w pracy nie unikamy konfrontacji, jednak mamy z tym poważny kłopot w relacjach prywatnych.
  4. Lęk Uogólniony - Objawy, Specyfika, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-06
    Lęk uogólniony najczęściej dotyka 5-10% kobiet w średnim wieku, pojawia się najczęściej u osób, w których rodzinie występowały wcześniej zaburzenia lękowe. Towarzyszą mu objawy lęku napadowego, depresyjne.
  5. Uzależnienie Emocjonalne od Partnera - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-24
    Uzależnienie emocjonalne od partnera polega na tym, że osoba myśli o partnerze, przeżywa go jako osobę niezbędną do życia, jest głęboko przekonana, że sobie bez partnera nie poradzi, że nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować.
  6. Nadmierna Kontrola w Związku - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-20
    Nadmierna kontrola potrafi zatruć każdą relację. Osoby, które ją stosują (najczęściej są to kobiety) mają poczucie, że działają w dobrzej wierze, że bardzo kochają drugą osobę i wszystko, co robią, robią właśnie dla jej dobra.
  7. Lęk Separacyjny u Dorosłych - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2017-04-19
    Lęk separacyjny zwykle kojarzymy z małymi dziećmi, ponieważ ma on miejsce w okresie niemowlęcym. Jednak od okoliczności w tym okresie życia zależy to, w jaki sposób będziemy radzić sobie z rozstaniem w życiu dorosłym.
  8. Nerwicowe Błędne Koło - Przyczyny, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-28
    Nerwica objawia się na wiele sposobów, jednak tym, co ją wyróżnia spośród innych zaburzeń, jest silne uczucie lęku. Gdy do niego dołączają objawy somatyczne, zaczyna działać mechanizm, który trudno zatrzymać.
  9. Nie Wygląda Pani na Psychologa - Stereotyp Psychoterapeuty

Dodano dnia 2017-03-27
    - W ogóle nie wygląda pani na psychologa.
    - To jak w takim razie wygląda psycholog?
     Kilka słów o tym, jak postrzegają nas (psychologów) inni (czyli reszta świata)
  10. Postawa Roszczeniowa w Związku - Znaczenie, Symptomy, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-27
    Odwieczny konflikt w związkach polega na tym, na ile pozostać zdrowym egoistą, a na ile koncentrować się na spełnianiu oczekiwań partnera. A co w chwili, gdy jeden z partnerów uporczywie przejawia postawę roszczeniową?