Porady psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Nadmierna Kontrola w Związku - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-20
    Nadmierna kontrola potrafi zatruć każdą relację. Osoby, które ją stosują (najczęściej są to kobiety) mają poczucie, że działają w dobrzej wierze, że bardzo kochają drugą osobę i wszystko, co robią, robią właśnie dla jej dobra.
  2. Lęk Separacyjny u Dorosłych - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2017-04-19
    Lęk separacyjny zwykle kojarzymy z małymi dziećmi, ponieważ ma on miejsce w okresie niemowlęcym. Jednak od okoliczności w tym okresie życia zależy to, w jaki sposób będziemy radzić sobie z rozstaniem w życiu dorosłym.
  3. Nerwicowe Błędne Koło - Przyczyny, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-28
    Nerwica objawia się na wiele sposobów, jednak tym, co ją wyróżnia spośród innych zaburzeń, jest silne uczucie lęku. Gdy do niego dołączają objawy somatyczne, zaczyna działać mechanizm, który trudno zatrzymać.
  4. Nie Wygląda Pani na Psychologa - Stereotyp Psychoterapeuty

Dodano dnia 2017-03-27
    - W ogóle nie wygląda pani na psychologa.
    - To jak w takim razie wygląda psycholog?
     Kilka słów o tym, jak postrzegają nas (psychologów) inni (czyli reszta świata)
  5. Postawa Roszczeniowa w Związku - Znaczenie, Symptomy, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-27
    Odwieczny konflikt w związkach polega na tym, na ile pozostać zdrowym egoistą, a na ile koncentrować się na spełnianiu oczekiwań partnera. A co w chwili, gdy jeden z partnerów uporczywie przejawia postawę roszczeniową?
  6. Na czym Polega Psychoterapia

Dodano dnia 2017-02-24
    Psychoterapia opisywana jest jako szczególna relacja i faktycznie, trudno ją porównać do takich zwykłych, codziennych kontaktów w życiu. Na czym polega psychoterapia i do czego ją można porównać?
  7. Rozwój Samodzielności Dziecka

Dodano dnia 2017-02-20

- Jak pani to robi, że pani dziecko jest takie samodzielne?
    - Pozwalam mu.

8. Chorobliwy Strach i Lęk przed Zmianami

Dodano dnia 2017-02-20
    Każdy z nas wie, że w życiu wszystko płynie, ciągle się zmienia. To, co wczoraj działało, dzisiaj przestaje pełnić swoją funkcję. W drobnych i mało ważnych sprawach zgadzamy się z tym, gorzej gdy rzecz dotyczy czegoś dla nas istotnego.
  9. Lęk przed Bliskością Leczenie - Przyczyny, Objawy

Dodano dnia 2017-02-13
    Każdy człowiek potrzebuje relacji z drugim człowiekiem. Potrzeby, pragnienia zwykle mamy bardzo podobne, jednak w różny sposób je wyrażamy - jedni wprost domagają się ich zaspokojenia, inni odrzucają każdą formę zacieśnienia relacji.
  10. Kryzys w Związku Jak go Pokonać, Przetrwać, Zażegnać

Dodano dnia 2017-02-02
    Kryzys w związku wcześniej czy później dotknie każdej pary. Liczne badania starają się uchwycić ten moment, kiedy dochodzi do pierwszego kryzysu. Jak go pokonać i czego nie robić w kryzysie?