Czytelnia

1. Nerwica Lękowa - Objawy, Przyczyny, Leczenie - Psychoterapia

Dodano dnia 2015-03-12
    Nerwica lękowa objawia się napadem lęku, który pojawia się nagle, bez powodu, powoduje panikę, strach o własne zdrowie, towarzyszą mu objawy somatyczne. Jak rozpoznać nerwicę lękową, co jest jej przyczyną, w jaki sposób ją leczyć?
  2. Jak Uchronić Dziecko przed Skutkami Rozwodu Rodziców - Dzieci a Rozwód Rodziców

Dodano dnia 2015-02-14
    Rozwód jest efektem szczególnego procesu w relacji małżonków, który zwykle nie dzieje się z dnia na dzień. Dla dziecka jest to bardzo trudne wydarzenie, bez względu na to, ile dziecko ma lat. Jak uchronić dziecko przed skutkami rozwodu rodziców?
  3. Jak Rozpoznać - Nerwica Żołądka Leczenie i Objawy

Dodano dnia 2014-09-29
    Nerwica żołądka jest jednym z najczęściej występujących rodzajów zaburzeń nerwicowych. Jej łagodnych objawów doświadczamy prawie wszyscy, ale dla części z nas to poważny problem.
  4. Jak Rozpoznać - Fobia Społeczna Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2014-08-04
    Występuje w większości u kobiet, pojawia się w najczęściej w wieku dojrzewania. Przyczyn jest wiele, sytuacje podobne - przebywanie wśród ludzi. Czyżby to socjofobia?
  5. Jak Rozpoznać i Leczyć Zaburzenia Osobowości

Dodano dnia 2014-07-07
    Zaburzenia osobowości potocznie można nazwać trudnym charakterem. Osoby z taką diagnozą nie są chore psychicznie, ale funkcjonują w sposób przysparzający problemów innym oraz im samym.
  6. Jak Poznać Kiedy Przerwać Terapię

Dodano dnia 2014-05-30

Podczas terapii ma miejsce wiele momentów, w których pojawiają się myśli o jej przerwaniu. Jak je rozpoznać i co z nimi zrobić?

7. Jak Wygląda Zakończenie Psychoterapii - Koniec Terapii

Dodano dnia 2014-05-29

Psychoterapia jest procesem trwający zwykle przez dłuższy czas. Jak zaplanować zakończenie relacji terapeutycznej i czym się kierować podejmując taką decyzję?

8. Jak Rozróżnić - Nerwica Depresyjna a Depresja Nerwicowa - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2014-05-24
    Nerwica i depresja to jedne z najczęściej spotykanych zaburzeń. Diagnozuje je lekarz psychiatra, a ich leczenie polega na odpowiednio dobranych lekach oraz psychoterapii. Jakie są objawy nerwicy depresyjnej i depresji nerwicowej?
  9. Objawy Depresji Poporodowej - Somatyczne, Emocjonalne, Relacyjne

Dodano dnia 2014-05-14

Czas ciąży i okres poporodowy są dla niektórych kobiet bardzo trudne do przejścia, ponieważ nawet aż co czwarta kobieta doświadcza depresji poporodowej. Jakie są jej objawy i jak sobie z nią radzić?

10. Jak Leczyć Nerwicę Serca

Dodano dnia 2014-05-09
    Nerwicę serca określamy jako zaburzenia lękowe i towarzyszące im silne dolegliwości bólowe zlokalizowane w klatce piersiowej. Czy wiesz jak można je rozpoznać oraz co z nimi zrobić?