Czytelnia

1. Hipochondria Objawy Zaburzenia i Leczenie

Dodano dnia 2015-09-09
    Hipochondria to silne zaburzenia nerwicowe, które przyjmują postać somatomorficzną, czyli związane są przede wszystkim z ciałem pacjenta. Coraz więcej ludzi przyjmuje w związku z tym suplementy, leki bez recepty, leki innych osób.
  2. Czynniki Leczące w Psychoterapii

Dodano dnia 2015-08-19
    Jeśli w kontakcie terapeutycznym osoba subiektywnie doświadcza korzystnych zmian (myśli, przekonań, emocji, schematu zachowania, podejmowanych decyzji), te zmiany widzi terapeuta, pacjent, wtedy terapia leczy.
  3. Osobowość Schizoidalna - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-08-14
    Osobowość schizoidalna jest dość rzadkim zaburzeniem. Mimo, iż może przypominać charakter schizoidalny, schizofrenię lub autyzm, ma inne spektrum znaczących objawów, inną etiologię i spektrum leczenia.
  4. Osobowość Narcystyczna - Zaburzenia, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-31
    Osobowość narcystyczna to przede wszystkim silna potrzeba bycia w centrum uwagi, podziwianym przez inne osoby. Narcyz ma dużą trudność we wzbudzeniu w sobie empatii oraz przyjęcia innej perspektywy.
  5. Zaburzenia Psychosomatyczne Leczenie, Bóle

Dodano dnia 2015-07-15
    Zaburzenia psychosomatyczne (choroby psychosomatyczne) to choroby ciała (czyli somatyczne), których źródeł należy szukać w psychice. Różnią się one od nerwicy oraz są inaczej przeżywane przez pacjentów. Dowiedz się więcej.
  6. Osobowość Paranoiczna - Zaburzenia, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-07-08
    Osobowość paranoiczna charakteryzuje się nadmierną podejrzliwością, wycofaniem z relacji z innymi ludźmi, chłodem emocjonalnym, mściwością. Często są to samotnicy, którzy czują się jak ofiary, pokrzywdzeni przez ludzi i los.
  7. Fobia Szkolna Przyczyny, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-07
    Fobia szkolna to chorobliwy, bardzo silny, nie dający się opanować, nieuzasadniony lęk dotyczący szkoły i wszystkiego, co można ze szkołą kojarzyć. Występuje u 1-5% dzieci w wieku szkolnym, dotyczy zarówno dziewcząt, jak i chłopców.
  8. Osobowość Histrioniczna - Zaburzenia Osobowości, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-06-17
    Osobowość histrioniczna (lub histeryczna) to przede wszystkim teatralność, nadmierna seksualność, płytka uczuciowość. Zaburzenie to dotyczy głównie kobiet, jednak zdarzają się także mężczyźni z histerycznym rysem funkcjonowania.
  9. Nerwica Natręctw - Objawy, Przyczyny, Leczenie

Dodano dnia 2015-04-30
    Pierwsze symptomy nerwicy natręctw pojawiają się już u adolescentów (przed 15 rokiem życia), a u 2/3 z tych osób nerwica natręctw rozwinie się w dorosłym życiu. Poznaj objawy i leczenie nerwicy natręctw.
  10. Osobowość Borderline - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-04-16
    Osobowość borderline znana jest z wszechogarniającej niestabilności - myśli, uczuć, zachowań, związków interpersonalnych, obrazu siebie, postrzegania rzeczywistości i innych ludzi. Poznaj objawy, specyfikę i leczenie osobowości borderline.