Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Strach przed Zajściem w Ciążę - Objawy, Przyczyny i Leczenie

Dodano dnia 2016-08-11
    Statystyki mówią, że co piąta para bezskutecznie stara się o dziecko. Wiele zależy od biologii, ale też wiele od psychiki. Jakie są objawy lęku przed zajściem w ciążę, czego dotyczą przyczyny i w jaki sposób go leczyć.
  2. Lęk przed Przyjemnością - Objawy, Przyczyny i Leczenie

Dodano dnia 2016-08-06
    Strach przed przyjemnością może się objawiać w różnych sytuacjach, w których działania sprawiają człowiekowi satysfakcję. Poznaj przyczyny i objawy lęku, dowiedz się czego może dotyczyć i w jaki sposób go leczyć.
  3. Autosabotaż Psychoterapia - Przyczyny i Objawy

Dodano dnia 2016-08-02
    Autosabotaż ma miejsce wówczas, gdy dokładamy wszelkich starań do tego, aby osiągnąć określony cel i jednocześnie robimy wiele, aby tego celu nie zrealizować. Poznaj objawy, przyczyny, sposób terapii.
  4. Odpuść Sobie - Jak Odpuszczać Sobie i Innym

Dodano dnia 2016-07-28
    Gdy zastosujemy określone techniki, na jakiś czas możemy uzyskać efekt w postaci dbania o siebie, tyle że wystarczy czasem jedna chwila, rozmowa, wydarzenie i nasze odpuszczanie sobie i innym pęka jak bańka mydlana.
  5. Lęk przed Odrzuceniem - Przyczyny,Objawy i Terapia

Dodano dnia 2016-07-21
    Osoby z silnym lękiem każdą krytykę, uwagę, odmowę, postawienie granicy traktują bardzo osobiście, jako atak na siebie. Poznaj przyczyny, objawy i sposób terapii.
  6. Szybkość, Efektywność i Skuteczność Psychoterapii

Dodano dnia 2016-07-19
    Jaka terapia działa najszybciej, co daje widoczne efekty, czy istnieje skuteczna terapia, w jaki sposób wybierać terapeutę i jego metodę pracy, aby była najlepsza?
  7. Domyśl się - Czytanie w Myślach Partnera

Dodano dnia 2016-06-28
    "Tak się kochamy, że rozumiemy się bez słów, dopiero co się poznaliśmy i tak bezbłędnie czytamy sobie w myślach, tylko spojrzy, a ja już wiem, czego ona chce, patrzę mu głęboko w oczy i znam jego myśli..."
  8. Motywacja do Zmiany Stylu Życia - Psychoterapia

Dodano dnia 2016-06-27
    Dlaczego tak wielu ludzi narzeka na swoje życie, ale nie robi niczego w tym kierunku, aby zmienić obecną sytuację? Poznaj ukryte motywacje, dowiedz się, jakie motywacje prowadzą do zmiany.
  9. Szczerość w Związku - Brak Szczerości w Małżeństwie

Dodano dnia 2016-06-24
    Szczerość to spójność w wyrażaniu tego, co się czuje i myśli zgodnie ze stanem faktycznym oraz postępowaniu zgodnie z tym, co się wyraża. Przykłady, powody i konsekwencje braku szczerości, na czym polega szczerość w związku.
  10. Dzień Ojca

Dodano dnia 2016-06-23
    "Znajomość drogi nie oznacza podążania nią..."