Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Rozwój Samodzielności Dziecka

Dodano dnia 2017-02-20

- Jak pani to robi, że pani dziecko jest takie samodzielne?
    - Pozwalam mu.

2. Chorobliwy Strach i Lęk przed Zmianami

Dodano dnia 2017-02-20
    Każdy z nas wie, że w życiu wszystko płynie, ciągle się zmienia. To, co wczoraj działało, dzisiaj przestaje pełnić swoją funkcję. W drobnych i mało ważnych sprawach zgadzamy się z tym, gorzej gdy rzecz dotyczy czegoś dla nas istotnego.
  3. Lęk przed Bliskością Leczenie - Przyczyny, Objawy

Dodano dnia 2017-02-13
    Każdy człowiek potrzebuje relacji z drugim człowiekiem. Potrzeby, pragnienia zwykle mamy bardzo podobne, jednak w różny sposób je wyrażamy - jedni wprost domagają się ich zaspokojenia, inni odrzucają każdą formę zacieśnienia relacji.
  4. Kryzys w Związku Jak go Pokonać, Przetrwać, Zażegnać

Dodano dnia 2017-02-02
    Kryzys w związku wcześniej czy później dotknie każdej pary. Liczne badania starają się uchwycić ten moment, kiedy dochodzi do pierwszego kryzysu. Jak go pokonać i czego nie robić w kryzysie?
  5. Złość na Terapeutę, Terapeuta mnie nie Rozumie

Dodano dnia 2017-01-03
    Każdy, kto rozpoczął psychoterapię wie, że w trakcie spotkań pojawia się poczucie niezrozumienia i złość na terapeutę. Pozytywne emocje są pożądane, a gdy pojawiają się nieakceptowane uczucia, wtedy przychodzi chęć zerwania terapii.
  6. Dlaczego Psychoterapia nie Działa

Dodano dnia 2016-12-06
    Na początku drogi terapeutycznej pojawiają się pytania dotyczące tego, kiedy i jakich efektów Pacjent może się spodziewać. Dlaczego psychoterapia nie działa i od czego to zależy?
  7. Jak Długo Trwa Psychoterapia

Dodano dnia 2016-12-05
    Czas trwania i częstotliwość spotkań terapeutycznych to jedne z podstawowych pytań pojawiających się już podczas pierwszej rozmowy. Jak długo trwa psychoterapia i od czego to zależy?
  8. Kłótnie w Małżeństwie

Dodano dnia 2016-12-01
    W bliskich relacjach, poza sferą wzajemnego porozumienia i przyjemności, mamy do czynienia również ze sprzeczkami. O co najczęściej się kłócimy, jakie są tego przyczyny i czy jest sposób na kłótnie w małżeństwie?
  9. Złość na Dziecko - Przyczyny, Sposoby Radzenia, Psychoterapia

Dodano dnia 2016-11-05
    Rodzicielstwo często przedstawiane jest w skrajny sposób. Każdy, kto został rodzicem, szybko zostaje skonfrontowany z tym, że nowa rola niesie ze sobą nie tylko wzruszenia i szczęście, ale również zmęczenie, frustrację i złość.
  10. Międzynarodowy Tydzień Bliskości

Dodano dnia 2016-10-03
    "Wcale nie jest łatwo tak kochać drugiego człowieka, żeby czuł się kochany. Większość z nas potrzebuje całego życia, aby się tego nauczyć. Jednak w życiu nie zawsze trzeba być doskonałym - czasami szczęście polega na dążeniu do tego".