Czytelnia

1. Postawa Roszczeniowa w Związku - Znaczenie, Symptomy, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-27
    Odwieczny konflikt w związkach polega na tym, na ile pozostać zdrowym egoistą, a na ile koncentrować się na spełnianiu oczekiwań partnera. A co w chwili, gdy jeden z partnerów uporczywie przejawia postawę roszczeniową?
  2. Chorobliwy Strach i Lęk przed Zmianami

Dodano dnia 2017-02-20
    Każdy z nas wie, że w życiu wszystko płynie, ciągle się zmienia. To, co wczoraj działało, dzisiaj przestaje pełnić swoją funkcję. W drobnych i mało ważnych sprawach zgadzamy się z tym, gorzej gdy rzecz dotyczy czegoś dla nas istotnego.
  3. Lęk przed Bliskością Leczenie - Przyczyny, Objawy

Dodano dnia 2017-02-13
    Każdy człowiek potrzebuje relacji z drugim człowiekiem. Potrzeby, pragnienia zwykle mamy bardzo podobne, jednak w różny sposób je wyrażamy - jedni wprost domagają się ich zaspokojenia, inni odrzucają każdą formę zacieśnienia relacji.
  4. Kryzys w Związku Jak go Pokonać, Przetrwać, Zażegnać

Dodano dnia 2017-02-02
    Kryzys w związku wcześniej czy później dotknie każdej pary. Liczne badania starają się uchwycić ten moment, kiedy dochodzi do pierwszego kryzysu. Jak go pokonać i czego nie robić w kryzysie?
  5. Złość na Terapeutę, Terapeuta mnie nie Rozumie

Dodano dnia 2017-01-03
    Każdy, kto rozpoczął psychoterapię wie, że w trakcie spotkań pojawia się poczucie niezrozumienia i złość na terapeutę. Pozytywne emocje są pożądane, a gdy pojawiają się nieakceptowane uczucia, wtedy przychodzi chęć zerwania terapii.
  6. Dlaczego Psychoterapia nie Działa

Dodano dnia 2016-12-06
    Na początku drogi terapeutycznej pojawiają się pytania dotyczące tego, kiedy i jakich efektów Pacjent może się spodziewać. Dlaczego psychoterapia nie działa i od czego to zależy?
  7. Jak Długo Trwa Psychoterapia

Dodano dnia 2016-12-05
    Czas trwania i częstotliwość spotkań terapeutycznych to jedne z podstawowych pytań pojawiających się już podczas pierwszej rozmowy. Jak długo trwa psychoterapia i od czego to zależy?
  8. Złość na Dziecko - Przyczyny, Sposoby Radzenia, Psychoterapia

Dodano dnia 2016-11-05
    Rodzicielstwo często przedstawiane jest w skrajny sposób. Każdy, kto został rodzicem, szybko zostaje skonfrontowany z tym, że nowa rola niesie ze sobą nie tylko wzruszenia i szczęście, ale również zmęczenie, frustrację i złość.
  9. Pierwsza Wizyta u Psychologa - Jak Wygląda, Lęki i Obawy

Dodano dnia 2016-09-19
    Pierwsze spotkanie u terapeuty często wiąże się z wysokim lękiem. Pacjenci najczęściej obawiają się surowej oceny, braku zrozumienia, odrzucenia.
  10. Strach przed Zajściem w Ciążę - Objawy, Przyczyny i Leczenie

Dodano dnia 2016-08-11
    Statystyki mówią, że co piąta para bezskutecznie stara się o dziecko. Wiele zależy od biologii, ale też wiele od psychiki. Jakie są objawy lęku przed zajściem w ciążę, czego dotyczą przyczyny i w jaki sposób go leczyć.