Lęki - Artykuły i Porady Psychologa

1. Lęk przed Odrzuceniem - Przyczyny,Objawy i Terapia

Dodano dnia 2016-07-21
    Osoby z silnym lękiem każdą krytykę, uwagę, odmowę, postawienie granicy traktują bardzo osobiście, jako atak na siebie. Poznaj przyczyny, objawy i sposób terapii.
  2. Lęk przed Przyjemnością - Objawy, Przyczyny i Leczenie

Dodano dnia 2016-08-06
    Strach przed przyjemnością może się objawiać w różnych sytuacjach, w których działania sprawiają człowiekowi satysfakcję. Poznaj przyczyny i objawy lęku, dowiedz się czego może dotyczyć i w jaki sposób go leczyć.
  3. Lęk przed Bliskością Leczenie - Przyczyny, Objawy

Dodano dnia 2017-02-13
    Każdy człowiek potrzebuje relacji z drugim człowiekiem. Potrzeby, pragnienia zwykle mamy bardzo podobne, jednak w różny sposób je wyrażamy - jedni wprost domagają się ich zaspokojenia, inni odrzucają każdą formę zacieśnienia relacji.
  4. Chorobliwy Strach i Lęk przed Zmianami

Dodano dnia 2017-02-20
    Każdy z nas wie, że w życiu wszystko płynie, ciągle się zmienia. To, co wczoraj działało, dzisiaj przestaje pełnić swoją funkcję. W drobnych i mało ważnych sprawach zgadzamy się z tym, gorzej gdy rzecz dotyczy czegoś dla nas istotnego.
  5. Nerwicowe Błędne Koło - Przyczyny, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-28
    Nerwica objawia się na wiele sposobów, jednak tym, co ją wyróżnia spośród innych zaburzeń, jest silne uczucie lęku. Gdy do niego dołączają objawy somatyczne, zaczyna działać mechanizm, który trudno zatrzymać.
  6. Lęk Separacyjny u Dorosłych - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2017-04-19
    Lęk separacyjny zwykle kojarzymy z małymi dziećmi, ponieważ ma on miejsce w okresie niemowlęcym. Jednak od okoliczności w tym okresie życia zależy to, w jaki sposób będziemy radzić sobie z rozstaniem w życiu dorosłym.
  7. Lęk Uogólniony - Objawy, Specyfika, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-06
    Lęk uogólniony najczęściej dotyka 5-10% kobiet w średnim wieku, pojawia się najczęściej u osób, w których rodzinie występowały wcześniej zaburzenia lękowe. Towarzyszą mu objawy lęku napadowego, depresyjne.
  8. Lęk przed Konfrontacją - Objawy, Specyfika, Skutki, Leczenie

Dodano dnia 2017-05-13
    Lęk przed konfrontacją dotyczy w większości sytuacji zawodowych. Bywa również tak, że w pracy nie unikamy konfrontacji, jednak mamy z tym poważny kłopot w relacjach prywatnych.
  9. Lęk Paniczny - Objawy, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-25
    Lęk napadowy pojawia się w wieku 20-25 lat, głównie u kobiet, trwa około kilku-kilkunastu minut (maksymalnie do 2 godzin), może się pojawiać od kilku napadów w miesiącu do kilkudziesięciu dziennie.
  10. Lęk przed Samotnością - Objawy, Skutki, Jak sobie Radzić

Dodano dnia 2018-12-07
    Lęk przed samotnością (określany jako monofobia, autofobia, izolofobia, eremofobia) pojawia się w sytuacjach, w których osoba pozostaje sama lub gdy nadchodzą przewidywalne okoliczności, w których ma pozostać sama.