Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Depresja w Ciąży Leczenie

Dodano dnia 2017-06-16
    Depresja w ciąży pojawia się u około 10-15% kobiet. Narażone są na nią kobiety zachodzące wcześnie w ciążę, mające przed ciążą epizody depresji, mające trudne doświadczenia w relacji z własną matką. Czym jest depresja ciążowa, jak ją leczyć?
  2. Żadna z Pani Specjalistka

Dodano dnia 2017-06-07
    Terapeuci często słyszą różne negatywne słowa od swoich Pacjentów. W terapii taka sytuacja jest normą, ale często zdarza się także już podczas pierwszego telefonicznego kontaktu. Jak to wygląda w praktyce?
  3. Nerwica Jelit Objawy, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-06-05
    Zespół jelita drażliwego trwa co najmniej przez 3 miesiące, dotyczy 10-20% ludzi w wielu 30-40 lat, ponad 60% z nich to kobiety. Ponad 75% osób nie podejmuje leczenia specjalistycznego.
  4. Migrenowe Bóle Głowy - Rodzaje, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2017-06-03
    Migrena pojawia się u 12-28% ludzi. Dwa razy częściej zapadają na nią kobiety, tendencja ta wyraźnie wzrasta po okresie dojrzewania i spada po menopauzie. W średnim wieku dotyczy 25% kobiet i 10% mężczyzn.
  5. Stan Przedzawałowy Nerwica

Dodano dnia 2017-06-01
    Zaburzenia lękowe przejawiają się poprzez różne dolegliwości somatyczne. Objawy związane z nerwicą serca dają wiele niepewności, ponieważ gdy się pojawiają, są tak silne, że Pacjent dodatkowo boi się, że może umrzeć.
  6. Kiedy do Psychologa a kiedy do Psychiatry

Dodano dnia 2017-05-31
    Czy wiesz czym się zajmuje psycholog, psychoterapeuta i psychiatra? Dowiedz się na czym polega różnica w tych zawodach, jakiego rodzaju wsparcia możesz oczekiwać od konkretnych specjalistów.
  7. Lęk Paniczny - Objawy, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-25
    Lęk napadowy pojawia się w wieku 20-25 lat, głównie u kobiet, trwa około kilku-kilkunastu minut (maksymalnie do 2 godzin), może się pojawiać od kilku napadów w miesiącu do kilkudziesięciu dziennie.
  8. Dzień Matki

Dodano dnia 2017-05-25
    Dzień Matki jest okazją do tego, by podziękować mamie za trud wychowania. Jest on kojarzony nie tylko z miłymi gestami, wspomnieniami, ponieważ wielu ludzi ma niepoukładane relacje z matką.
  9. Lęk przed Konfrontacją - Objawy, Specyfika, Skutki, Leczenie

Dodano dnia 2017-05-13
    Lęk przed konfrontacją dotyczy w większości sytuacji zawodowych. Bywa również tak, że w pracy nie unikamy konfrontacji, jednak mamy z tym poważny kłopot w relacjach prywatnych.
  10. Lęk Uogólniony - Objawy, Specyfika, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-06
    Lęk uogólniony najczęściej dotyka 5-10% kobiet w średnim wieku, pojawia się najczęściej u osób, w których rodzinie występowały wcześniej zaburzenia lękowe. Towarzyszą mu objawy lęku napadowego, depresyjne.