Czytelnia

1. Migrenowe Bóle Głowy - Rodzaje, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2017-06-03
    Migrena pojawia się u 12-28% ludzi. Dwa razy częściej zapadają na nią kobiety, tendencja ta wyraźnie wzrasta po okresie dojrzewania i spada po menopauzie. W średnim wieku dotyczy 25% kobiet i 10% mężczyzn.
  2. Stan Przedzawałowy Nerwica

Dodano dnia 2017-06-01
    Zaburzenia lękowe przejawiają się poprzez różne dolegliwości somatyczne. Objawy związane z nerwicą serca dają wiele niepewności, ponieważ gdy się pojawiają, są tak silne, że Pacjent dodatkowo boi się, że może umrzeć.
  3. Kiedy do Psychologa a kiedy do Psychiatry

Dodano dnia 2017-05-31
    Czy wiesz czym się zajmuje psycholog, psychoterapeuta i psychiatra? Dowiedz się na czym polega różnica w tych zawodach, jakiego rodzaju wsparcia możesz oczekiwać od konkretnych specjalistów.
  4. Lęk Paniczny - Objawy, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-25
    Lęk napadowy pojawia się w wieku 20-25 lat, głównie u kobiet, trwa około kilku-kilkunastu minut (maksymalnie do 2 godzin), może się pojawiać od kilku napadów w miesiącu do kilkudziesięciu dziennie.
  5. Lęk przed Konfrontacją - Objawy, Specyfika, Skutki, Leczenie

Dodano dnia 2017-05-13
    Lęk przed konfrontacją dotyczy w większości sytuacji zawodowych. Bywa również tak, że w pracy nie unikamy konfrontacji, jednak mamy z tym poważny kłopot w relacjach prywatnych.
  6. Lęk Uogólniony - Objawy, Specyfika, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-05-06
    Lęk uogólniony najczęściej dotyka 5-10% kobiet w średnim wieku, pojawia się najczęściej u osób, w których rodzinie występowały wcześniej zaburzenia lękowe. Towarzyszą mu objawy lęku napadowego, depresyjne.
  7. Uzależnienie Emocjonalne od Partnera - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-24
    Uzależnienie emocjonalne od partnera polega na tym, że osoba myśli o partnerze, przeżywa go jako osobę niezbędną do życia, jest głęboko przekonana, że sobie bez partnera nie poradzi, że nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować.
  8. Nadmierna Kontrola w Związku - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-20
    Nadmierna kontrola potrafi zatruć każdą relację. Osoby, które ją stosują (najczęściej są to kobiety) mają poczucie, że działają w dobrzej wierze, że bardzo kochają drugą osobę i wszystko, co robią, robią właśnie dla jej dobra.
  9. Lęk Separacyjny u Dorosłych - Objawy, Skutki, Terapia

Dodano dnia 2017-04-19
    Lęk separacyjny zwykle kojarzymy z małymi dziećmi, ponieważ ma on miejsce w okresie niemowlęcym. Jednak od okoliczności w tym okresie życia zależy to, w jaki sposób będziemy radzić sobie z rozstaniem w życiu dorosłym.
  10. Nerwicowe Błędne Koło - Przyczyny, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-28
    Nerwica objawia się na wiele sposobów, jednak tym, co ją wyróżnia spośród innych zaburzeń, jest silne uczucie lęku. Gdy do niego dołączają objawy somatyczne, zaczyna działać mechanizm, który trudno zatrzymać.