Relacje, rodzina, związki, rodzicielstwo, partnerstwo

1. Kryzys w Związku Jak go Pokonać, Przetrwać, Zażegnać

Dodano dnia 2017-02-02
    Kryzys w związku wcześniej czy później dotknie każdej pary. Liczne badania starają się uchwycić ten moment, kiedy dochodzi do pierwszego kryzysu. Jak go pokonać i czego nie robić w kryzysie?
  2. Postawa Roszczeniowa w Związku - Znaczenie, Symptomy, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-27
    Odwieczny konflikt w związkach polega na tym, na ile pozostać zdrowym egoistą, a na ile koncentrować się na spełnianiu oczekiwań partnera. A co w chwili, gdy jeden z partnerów uporczywie przejawia postawę roszczeniową?
  3. Nadmierna Kontrola w Związku - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-20
    Nadmierna kontrola potrafi zatruć każdą relację. Osoby, które ją stosują (najczęściej są to kobiety) mają poczucie, że działają w dobrzej wierze, że bardzo kochają drugą osobę i wszystko, co robią, robią właśnie dla jej dobra.
  4. Uzależnienie Emocjonalne od Partnera - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-24
    Uzależnienie emocjonalne od partnera polega na tym, że osoba myśli o partnerze, przeżywa go jako osobę niezbędną do życia, jest głęboko przekonana, że sobie bez partnera nie poradzi, że nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować.
  5. Kłótnie w Małżeństwie o Rodziców

Dodano dnia 2017-11-25
    Każde małżeństwo, wcześniej czy później, przechodzi fazę kryzysu. Trudniejsze problemy pojawiają się wówczas, gdy jedna ze stron zaczyna podnosić udział (zazwyczaj negatywny) rodziców partnera.
  6. Jak Żyć po Zdradzie - Romans, Zdrada i co Dalej

Dodano dnia 2018-05-11
    Zdrada to jeden z bardzo często pojawiających się problemów, z jakim zgłaszają się do mnie pacjenci. Pierwszym pytaniem, jakie się pojawia z ich strony są słowa: zdradził(em) i co dalej?