Blog - Barbara Michno-Wiecheć

1. Postawa Roszczeniowa w Związku - Znaczenie, Symptomy, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-03-27
    Odwieczny konflikt w związkach polega na tym, na ile pozostać zdrowym egoistą, a na ile koncentrować się na spełnianiu oczekiwań partnera. A co w chwili, gdy jeden z partnerów uporczywie przejawia postawę roszczeniową?
  2. Nie Wygląda Pani na Psychologa - Stereotyp Psychoterapeuty

Dodano dnia 2017-03-27
    - W ogóle nie wygląda pani na psychologa.
    - To jak w takim razie wygląda psycholog?
     Kilka słów o tym, jak postrzegają nas (psychologów) inni (czyli reszta świata)
  3. Nadmierna Kontrola w Związku - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-20
    Nadmierna kontrola potrafi zatruć każdą relację. Osoby, które ją stosują (najczęściej są to kobiety) mają poczucie, że działają w dobrzej wierze, że bardzo kochają drugą osobę i wszystko, co robią, robią właśnie dla jej dobra.
  4. Uzależnienie Emocjonalne od Partnera - Objawy, Przyczyny, Terapia

Dodano dnia 2017-04-24
    Uzależnienie emocjonalne od partnera polega na tym, że osoba myśli o partnerze, przeżywa go jako osobę niezbędną do życia, jest głęboko przekonana, że sobie bez partnera nie poradzi, że nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować.
  5. Żadna z Pani Specjalistka

Dodano dnia 2017-06-07
    Terapeuci często słyszą różne negatywne słowa od swoich Pacjentów. W terapii taka sytuacja jest normą, ale często zdarza się także już podczas pierwszego telefonicznego kontaktu. Jak to wygląda w praktyce?
  6. Gotowość do Psychoterapii, Granice Terapeutyczne

Dodano dnia 2017-06-22
    Motywów do podjęcia psychoterapii jest tak wiele, jak wielu jest pacjentów. O co chodzi w granicach i zasadach terapeutycznych, na czym polega gotowość terapeutyczna, w jaki sposób nieświadomie dochodzi do testowania ram psychoterapii.
  7. Szybka Zmiana w Psychoterapii

Dodano dnia 2017-07-04
    Każdy Pacjent w trakcie terapii zastanawia się, jak szybko nastąpią zmiany, kiedy najwcześniej pojawią się wyraźne i oczekiwane efekty. Kilka słów o pracy terapeutycznej w Terapii po Godzinach :)
  8. Rozwój, Postęp, Efekty Psychoterapii

Dodano dnia 2017-11-20
    Każdy pacjent poszukujący pomocy psychologa lub psychoterapeuty zastanawia się nad tym, jak szybko pojawią się pierwsze efekty, kiedy będzie widoczna pomyślna zmiana. Dowiedz się na czym ona polega.
  9. Kłótnie w Małżeństwie o Rodziców

Dodano dnia 2017-11-25
    Każde małżeństwo, wcześniej czy później, przechodzi fazę kryzysu. Trudniejsze problemy pojawiają się wówczas, gdy jedna ze stron zaczyna podnosić udział (zazwyczaj negatywny) rodziców partnera.
  10. Zacznij od Siebie

Dodano dnia 2018-04-05
    W praktyce terapeutycznej, w prywatnych rozmowach, bardzo często spotykam się z sytuacją, w której ktoś opowiada o swoich trudnych, pogmatwanych relacjach z innymi. Top pytanie - kto jest winien?! Ale przecież to nie o to chodzi...