Osobowość - Artykuły

1. Jak Rozpoznać i Leczyć Zaburzenia Osobowości

Dodano dnia 2014-07-07
    Zaburzenia osobowości potocznie można nazwać trudnym charakterem. Osoby z taką diagnozą nie są chore psychicznie, ale funkcjonują w sposób przysparzający problemów innym oraz im samym.
  2. Osobowość Borderline - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-04-16
    Osobowość borderline znana jest z wszechogarniającej niestabilności - myśli, uczuć, zachowań, związków interpersonalnych, obrazu siebie, postrzegania rzeczywistości i innych ludzi. Poznaj objawy, specyfikę i leczenie osobowości borderline.
  3. Osobowość Histrioniczna - Zaburzenia Osobowości, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-06-17
    Osobowość histrioniczna (lub histeryczna) to przede wszystkim teatralność, nadmierna seksualność, płytka uczuciowość. Zaburzenie to dotyczy głównie kobiet, jednak zdarzają się także mężczyźni z histerycznym rysem funkcjonowania.
  4. Osobowość Paranoiczna - Zaburzenia, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-07-08
    Osobowość paranoiczna charakteryzuje się nadmierną podejrzliwością, wycofaniem z relacji z innymi ludźmi, chłodem emocjonalnym, mściwością. Często są to samotnicy, którzy czują się jak ofiary, pokrzywdzeni przez ludzi i los.
  5. Osobowość Narcystyczna - Zaburzenia, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-31
    Osobowość narcystyczna to przede wszystkim silna potrzeba bycia w centrum uwagi, podziwianym przez inne osoby. Narcyz ma dużą trudność we wzbudzeniu w sobie empatii oraz przyjęcia innej perspektywy.
  6. Osobowość Schizoidalna - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-08-14
    Osobowość schizoidalna jest dość rzadkim zaburzeniem. Mimo, iż może przypominać charakter schizoidalny, schizofrenię lub autyzm, ma inne spektrum znaczących objawów, inną etiologię i spektrum leczenia.
  7. Osobowość Anankastyczna Leczenie i Objawy

Dodano dnia 2015-09-14
    Osobowość obsesyjno-kompulsywna łączy się głównie z przesadną dbałością o przestrzeganie zasad, porządku, norm, perfekcjonizmem co powoduje nadmierną kontrolę nie tylko siebie, ale także innych ludzi. Sprawdź jak ją leczyć.
  8. Osobowość Zależna Leczenie Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-17
    Osobowość zależna (asteniczne zaburzenie osobowości, zaburzenie lękowo-obawowe) wiąże się z ciągłą potrzebą bycia zaopiekowanym, obawą przed wyrażeniem własnego zdania związaną z lękiem przed opuszczeniem przez ważne osoby.
  9. Osobowość Unikająca Leczenie i Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-28
    Osobowość unikająca (lękliwa) na pierwszy rzut oka może być kojarzona z osobowością schizoidalną lub fobią społeczną, gdyż te trzy zaburzenia łączy dość znaczący objaw, czyli unikanie kontaktów społecznych.
  10. Bierna Agresja Objawy i Przykłady

Dodano dnia 2016-03-09
    Bierna agresja to metoda wyrażania negatywnych emocji. Dowiedz się na czym polegają zachowania bierno-agresywne, poznaj przykłady wypowiedzi i zachowań osób używających biernej agresji.