Czytelnia

1. Rozwój, Postęp, Efekty Psychoterapii

Dodano dnia 2017-11-20
    Każdy pacjent poszukujący pomocy psychologa lub psychoterapeuty zastanawia się nad tym, jak szybko pojawią się pierwsze efekty, kiedy będzie widoczna pomyślna zmiana. Dowiedz się na czym ona polega.
  2. Jaki Lekarz Leczy Nerwicę

Dodano dnia 2017-11-14
    Nerwica jest dość skomplikowanym zaburzeniem, które zarówno w specyfice objawów, jak i w ich częstotliwości, różnorodności, nie jest tak proste do zdiagnozowania. Dowiedz się kto leczy nerwicę, jaki specjalista ma do tego przygotowanie.
  3. Jak Poradzić sobie z Kryzysem w Terapii - Trudne Momenty

Dodano dnia 2017-11-07
    Mówiąc o kryzysie w terapii najczęściej poruszane są kwestie oporu pacjenta, pojawienie się silnego przeniesienia, które aktywizuje doświadczoną przez pacjenta traumę. Co powoduje kryzys w terapii i co z tym zrobić?
  4. Depresja Maskowana - Objawy, Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-11-05
    Depresja maskowana (ang.masked depression), inaczej depresja atypowa, depresja nietypowa, depresja poronna, subdepresja, depresja ukryta, depresja utajona, depresja wegetatywna, depresja bez depresji. Wiele nazw, wiele objawów.
  5. Uśmiechnięta Depresja - Objawy i Leczenie, Terapia

Dodano dnia 2017-10-10
    Uśmiechnięta depresja (ang. smilling depression) to zaburzenie z obszaru zaburzeń afektywnych, dość trudne do zdiagnozowania. Charakteryzuje się tym, że w niczym nie przypomina depresji w klasycznym, klinicznym rozumieniu.  Na czym ona polega?
  6. Ciąża na Emigracji - Problemy Emocjonalne, Pomoc, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-07-25
    Ciąża za granicą nie należy do najłatiejszych etapów w życiu. Istnieje wiele różnic w podejściu społeczeństwa, systemu opieki zdrowotnej. Wiele dzieje się również w kobiecie, która często czuje się sama.
  7. Ciąża a Rozpad Związku - Psychoterapia

Dodano dnia 2017-07-14
    Ciąża z reguły kojarzy się ze szczęśliwym czasem oczekiwania na pojawienie się nowego członka rodziny. Tematem tabu numer jeden jest to, jak bardzo ciąża zmienia relacje w związku i że może mieć spory wpływ na jego rozpad.
  8. Gotowość do Psychoterapii, Granice Terapeutyczne

Dodano dnia 2017-06-22
    Motywów do podjęcia psychoterapii jest tak wiele, jak wielu jest pacjentów. O co chodzi w granicach i zasadach terapeutycznych, na czym polega gotowość terapeutyczna, w jaki sposób nieświadomie dochodzi do testowania ram psychoterapii.
  9. Depresja w Ciąży Leczenie

Dodano dnia 2017-06-16
    Depresja w ciąży pojawia się u około 10-15% kobiet. Narażone są na nią kobiety zachodzące wcześnie w ciążę, mające przed ciążą epizody depresji, mające trudne doświadczenia w relacji z własną matką. Czym jest depresja ciążowa, jak ją leczyć?
  10. Nerwica Jelit Objawy, Leczenie, Psychoterapia

Dodano dnia 2017-06-05
    Zespół jelita drażliwego trwa co najmniej przez 3 miesiące, dotyczy 10-20% ludzi w wielu 30-40 lat, ponad 60% z nich to kobiety. Ponad 75% osób nie podejmuje leczenia specjalistycznego.