Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Jak Wygląda Zakończenie Psychoterapii - Koniec Terapii

Dodano dnia 2014-05-29

Psychoterapia jest procesem trwający zwykle przez dłuższy czas. Jak zaplanować zakończenie relacji terapeutycznej i czym się kierować podejmując taką decyzję?

2. Jak Rozróżnić - Nerwica Depresyjna a Depresja Nerwicowa - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2014-05-24
    Nerwica i depresja to jedne z najczęściej spotykanych zaburzeń. Diagnozuje je lekarz psychiatra, a ich leczenie polega na odpowiednio dobranych lekach oraz psychoterapii. Jakie są objawy nerwicy depresyjnej i depresji nerwicowej?
  3. Objawy Depresji Poporodowej - Somatyczne, Emocjonalne, Relacyjne

Dodano dnia 2014-05-14

Czas ciąży i okres poporodowy są dla niektórych kobiet bardzo trudne do przejścia, ponieważ nawet aż co czwarta kobieta doświadcza depresji poporodowej. Jakie są jej objawy i jak sobie z nią radzić?

4. Jak Radzić sobie ze Złością Partnera

Dodano dnia 2014-05-10

Często zadajemy pytanie – co zrobić, gdy jesteśmy zdenerwowani na bliską osobę. A czy zastanawiamy się, jak rozwiązać sytuację, kiedy to partner jest zły na nas?

5. Jak Leczyć Nerwicę Serca

Dodano dnia 2014-05-09
    Nerwicę serca określamy jako zaburzenia lękowe i towarzyszące im silne dolegliwości bólowe zlokalizowane w klatce piersiowej. Czy wiesz jak można je rozpoznać oraz co z nimi zrobić?
  6. Jak Radzić sobie z Samotnością

Dodano dnia 2014-04-22
    Dłuższy okres dni wolnych od pracy sprzyja częstym spotkaniom w gronie rodziny i przyjaciół. Są jednak osoby, którym Święta, wakacje, długi weekend czy Walentynki kojarzą się wyłącznie z samotnością.
  7. Jak Wybrać Dobrego Psychoterapeutę

Dodano dnia 2014-03-28

W sytuacji kryzysu wielu ludzi szuka pomocy u specjalistów. Rynek terapeutyczny jest bogaty w oferty proponowane przez osoby z różnym wykształceniem i doświadczeniem. Jak wybrać tę odpowiednią osobę?

8. Jak Rozpoznać że ktoś Kłamie

Dodano dnia 2014-03-25
    Wszyscy kłamiemy na większą lub mniejszą skalę i w różnych okolicznościach. Warto wiedzieć jak wielki jest zakres naszych kłamstw oraz jak mówienie nieprawdy wpływa na innych ludzi.
  9. Jak Leczyć Anoreksję

Dodano dnia 2014-03-20
    Anoreksja najczęściej występuj przed 25 rokiem życia (14-18 lat), dotyczy głównie kobiet i może być dziedziczna. Nieleczona może prowadzić do śmierci – czy zdajemy sobie z tego sprawę?
  10. Jak Żyć w Zgodzie z Naturą

Dodano dnia 2014-03-16

Wiosna już zawitała, a wraz z nią pytanie: czy jest to czas wyłącznie symboliczny, czy wiosna oznacza także początek czegoś nowego w twojej psychice?