Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Osobowość Narcystyczna - Zaburzenia, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-31
    Osobowość narcystyczna to przede wszystkim silna potrzeba bycia w centrum uwagi, podziwianym przez inne osoby. Narcyz ma dużą trudność we wzbudzeniu w sobie empatii oraz przyjęcia innej perspektywy.
  2. Zaburzenia Psychosomatyczne Leczenie, Bóle

Dodano dnia 2015-07-15
    Zaburzenia psychosomatyczne (choroby psychosomatyczne) to choroby ciała (czyli somatyczne), których źródeł należy szukać w psychice. Różnią się one od nerwicy oraz są inaczej przeżywane przez pacjentów. Dowiedz się więcej.
  3. Osobowość Paranoiczna - Zaburzenia, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-07-08
    Osobowość paranoiczna charakteryzuje się nadmierną podejrzliwością, wycofaniem z relacji z innymi ludźmi, chłodem emocjonalnym, mściwością. Często są to samotnicy, którzy czują się jak ofiary, pokrzywdzeni przez ludzi i los.
  4. Fobia Szkolna Przyczyny, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-07
    Fobia szkolna to chorobliwy, bardzo silny, nie dający się opanować, nieuzasadniony lęk dotyczący szkoły i wszystkiego, co można ze szkołą kojarzyć. Występuje u 1-5% dzieci w wieku szkolnym, dotyczy zarówno dziewcząt, jak i chłopców.
  5. Osobowość Histrioniczna - Zaburzenia Osobowości, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-06-17
    Osobowość histrioniczna (lub histeryczna) to przede wszystkim teatralność, nadmierna seksualność, płytka uczuciowość. Zaburzenie to dotyczy głównie kobiet, jednak zdarzają się także mężczyźni z histerycznym rysem funkcjonowania.
  6. Nerwica Natręctw - Objawy, Przyczyny, Leczenie

Dodano dnia 2015-04-30
    Pierwsze symptomy nerwicy natręctw pojawiają się już u adolescentów (przed 15 rokiem życia), a u 2/3 z tych osób nerwica natręctw rozwinie się w dorosłym życiu. Poznaj objawy i leczenie nerwicy natręctw.
  7. Osobowość Borderline - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-04-16
    Osobowość borderline znana jest z wszechogarniającej niestabilności - myśli, uczuć, zachowań, związków interpersonalnych, obrazu siebie, postrzegania rzeczywistości i innych ludzi. Poznaj objawy, specyfikę i leczenie osobowości borderline.
  8. Nerwica Lękowa - Objawy, Przyczyny, Leczenie - Psychoterapia

Dodano dnia 2015-03-12
    Nerwica lękowa objawia się napadem lęku, który pojawia się nagle, bez powodu, powoduje panikę, strach o własne zdrowie, towarzyszą mu objawy somatyczne. Jak rozpoznać nerwicę lękową, co jest jej przyczyną, w jaki sposób ją leczyć?
  9. Jak Uchronić Dziecko przed Skutkami Rozwodu Rodziców - Dzieci a Rozwód Rodziców

Dodano dnia 2015-02-14
    Rozwód jest efektem szczególnego procesu w relacji małżonków, który zwykle nie dzieje się z dnia na dzień. Dla dziecka jest to bardzo trudne wydarzenie, bez względu na to, ile dziecko ma lat. Jak uchronić dziecko przed skutkami rozwodu rodziców?
  10. Święta Bożego Narodzenia

Dodano dnia 2014-12-22
    "Kolęda płynie z wysokości, kolęda płynie, śpiewa na całego z wysokości, śpiewa na całego, i uczy miłości."
    Wesołych Świąt!