Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Fobia Szkolna Przyczyny, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-07
    Fobia szkolna to chorobliwy, bardzo silny, nie dający się opanować, nieuzasadniony lęk dotyczący szkoły i wszystkiego, co można ze szkołą kojarzyć. Występuje u 1-5% dzieci w wieku szkolnym, dotyczy zarówno dziewcząt, jak i chłopców.
  2. Osobowość Histrioniczna - Zaburzenia Osobowości, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-06-17
    Osobowość histrioniczna (lub histeryczna) to przede wszystkim teatralność, nadmierna seksualność, płytka uczuciowość. Zaburzenie to dotyczy głównie kobiet, jednak zdarzają się także mężczyźni z histerycznym rysem funkcjonowania.
  3. Nerwica Natręctw - Objawy, Przyczyny, Leczenie

Dodano dnia 2015-04-30
    Pierwsze symptomy nerwicy natręctw pojawiają się już u adolescentów (przed 15 rokiem życia), a u 2/3 z tych osób nerwica natręctw rozwinie się w dorosłym życiu. Poznaj objawy i leczenie nerwicy natręctw.
  4. Osobowość Borderline - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-04-16
    Osobowość borderline znana jest z wszechogarniającej niestabilności - myśli, uczuć, zachowań, związków interpersonalnych, obrazu siebie, postrzegania rzeczywistości i innych ludzi. Poznaj objawy, specyfikę i leczenie osobowości borderline.
  5. Nerwica Lękowa - Objawy, Przyczyny, Leczenie - Psychoterapia

Dodano dnia 2015-03-12
    Nerwica lękowa objawia się napadem lęku, który pojawia się nagle, bez powodu, powoduje panikę, strach o własne zdrowie, towarzyszą mu objawy somatyczne. Jak rozpoznać nerwicę lękową, co jest jej przyczyną, w jaki sposób ją leczyć?
  6. Jak Uchronić Dziecko przed Skutkami Rozwodu Rodziców - Dzieci a Rozwód Rodziców

Dodano dnia 2015-02-14
    Rozwód jest efektem szczególnego procesu w relacji małżonków, który zwykle nie dzieje się z dnia na dzień. Dla dziecka jest to bardzo trudne wydarzenie, bez względu na to, ile dziecko ma lat. Jak uchronić dziecko przed skutkami rozwodu rodziców?
  7. Święta Bożego Narodzenia

Dodano dnia 2014-12-22
    "Kolęda płynie z wysokości, kolęda płynie, śpiewa na całego z wysokości, śpiewa na całego, i uczy miłości."
    Wesołych Świąt!
  8. Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień

Dodano dnia 2014-11-20
    Zrób dzisiaj to, na co nie miałeś do tej pory czasu - umów się z przyjaciółmi, zadzwoń do bliskiej osoby z którą dawno nie rozmawiałeś. Nie czekaj do Świąt. Dziś jest Dzień Życzliwości i Pozdrowień, wykorzystaj tę okazję!
  9. Narodowe Święto Niepodległości

Dodano dnia 2014-11-07
    Wolność to brak przymusu, brak ograniczeń, brak zniewolenia. Takie rozumienie sprawia, że człowiek zachowuje się jak dziecko w sklepie z cukierkami - chce zjeść wszystkie na raz, bez względu na konsekwencje. Czym jest dla nas wolność?
  10. Dzień Spódnicy - Dzień Kobiecości

Dodano dnia 2014-10-29
    Kobiecość jest w cenie - widać to w rozmowach z kobietami, które same przyznają, że trudno dzisiaj o mądry model kobiecości. Co to znaczy być kobietą w XXI wieku?