Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz

Dodano dnia 2015-12-15
    Studiujesz, pracujesz, ciągle wyjeżdżasz, jesteś w nieustannym biegu z koniecznością "bycia online". Pamiętasz jeszcze jak to jest rozmawiać z kimś twarzą w twarz? Zatrzymaj się na chwilę i spotkaj się z drugim człowiekiem, tak naprawdę.
  2. Międzynarodowy Dzień bez Przemocy

Dodano dnia 2015-10-02
    Międzynarodowy Dzień bez Przemocy - zatrzymaj się na chwilę i zastanów, co możesz zrobić dziś dla siebie, dla Twoich bliskich, dla świata, abyś Ty sam i inni czuli się w nim bezpieczni i szczęśliwi.
  3. Światowy Dzień Uśmiechu

Dodano dnia 2015-10-01
    Dzisiaj nawołujemy, nalegamy, zapraszamy, apelujemy. Weź się człowieku ogarnij, zobacz ile piękna jest wokół Ciebie, doceń to co masz, zobacz jakie to proste - UŚMIECHNIJ SIĘ W KOŃCU! :)
  4. Zasady Płatności za Terapię - Kontrakt Terapeutyczny

Dodano dnia 2015-09-30
    Kontrakt terapeutyczny, czyli inaczej setting, to zasady, w myśl których prowadzona jest psychoterapia. Najwięcej kontrowersji budzi kwestia płatności, zwłaszcza za nieobecności.
  5. Osobowość Unikająca Leczenie i Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-28
    Osobowość unikająca (lękliwa) na pierwszy rzut oka może być kojarzona z osobowością schizoidalną lub fobią społeczną, gdyż te trzy zaburzenia łączy dość znaczący objaw, czyli unikanie kontaktów społecznych.
  6. Osobowość Zależna Leczenie Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-17
    Osobowość zależna (asteniczne zaburzenie osobowości, zaburzenie lękowo-obawowe) wiąże się z ciągłą potrzebą bycia zaopiekowanym, obawą przed wyrażeniem własnego zdania związaną z lękiem przed opuszczeniem przez ważne osoby.
  7. Osobowość Anankastyczna Leczenie i Objawy

Dodano dnia 2015-09-14
    Osobowość obsesyjno-kompulsywna łączy się głównie z przesadną dbałością o przestrzeganie zasad, porządku, norm, perfekcjonizmem co powoduje nadmierną kontrolę nie tylko siebie, ale także innych ludzi. Sprawdź jak ją leczyć.
  8. Hipochondria Objawy Zaburzenia i Leczenie

Dodano dnia 2015-09-09
    Hipochondria to silne zaburzenia nerwicowe, które przyjmują postać somatomorficzną, czyli związane są przede wszystkim z ciałem pacjenta. Coraz więcej ludzi przyjmuje w związku z tym suplementy, leki bez recepty, leki innych osób.
  9. Czynniki Leczące w Psychoterapii

Dodano dnia 2015-08-19
    Jeśli w kontakcie terapeutycznym osoba subiektywnie doświadcza korzystnych zmian (myśli, przekonań, emocji, schematu zachowania, podejmowanych decyzji), te zmiany widzi terapeuta, pacjent, wtedy terapia leczy.
  10. Osobowość Schizoidalna - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-08-14
    Osobowość schizoidalna jest dość rzadkim zaburzeniem. Mimo, iż może przypominać charakter schizoidalny, schizofrenię lub autyzm, ma inne spektrum znaczących objawów, inną etiologię i spektrum leczenia.