Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Zasady Płatności za Terapię - Kontrakt Terapeutyczny

Dodano dnia 2015-09-30
    Kontrakt terapeutyczny, czyli inaczej setting, to zasady, w myśl których prowadzona jest psychoterapia. Najwięcej kontrowersji budzi kwestia płatności, zwłaszcza za nieobecności.
  2. Osobowość Unikająca Leczenie i Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-28
    Osobowość unikająca (lękliwa) na pierwszy rzut oka może być kojarzona z osobowością schizoidalną lub fobią społeczną, gdyż te trzy zaburzenia łączy dość znaczący objaw, czyli unikanie kontaktów społecznych.
  3. Osobowość Zależna Leczenie Objawy Zaburzenia

Dodano dnia 2015-09-17
    Osobowość zależna (asteniczne zaburzenie osobowości, zaburzenie lękowo-obawowe) wiąże się z ciągłą potrzebą bycia zaopiekowanym, obawą przed wyrażeniem własnego zdania związaną z lękiem przed opuszczeniem przez ważne osoby.
  4. Osobowość Anankastyczna Leczenie i Objawy

Dodano dnia 2015-09-14
    Osobowość obsesyjno-kompulsywna łączy się głównie z przesadną dbałością o przestrzeganie zasad, porządku, norm, perfekcjonizmem co powoduje nadmierną kontrolę nie tylko siebie, ale także innych ludzi. Sprawdź jak ją leczyć.
  5. Hipochondria Objawy Zaburzenia i Leczenie

Dodano dnia 2015-09-09
    Hipochondria to silne zaburzenia nerwicowe, które przyjmują postać somatomorficzną, czyli związane są przede wszystkim z ciałem pacjenta. Coraz więcej ludzi przyjmuje w związku z tym suplementy, leki bez recepty, leki innych osób.
  6. Czynniki Leczące w Psychoterapii

Dodano dnia 2015-08-19
    Jeśli w kontakcie terapeutycznym osoba subiektywnie doświadcza korzystnych zmian (myśli, przekonań, emocji, schematu zachowania, podejmowanych decyzji), te zmiany widzi terapeuta, pacjent, wtedy terapia leczy.
  7. Osobowość Schizoidalna - Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-08-14
    Osobowość schizoidalna jest dość rzadkim zaburzeniem. Mimo, iż może przypominać charakter schizoidalny, schizofrenię lub autyzm, ma inne spektrum znaczących objawów, inną etiologię i spektrum leczenia.
  8. Osobowość Narcystyczna - Zaburzenia, Objawy, Leczenie

Dodano dnia 2015-07-31
    Osobowość narcystyczna to przede wszystkim silna potrzeba bycia w centrum uwagi, podziwianym przez inne osoby. Narcyz ma dużą trudność we wzbudzeniu w sobie empatii oraz przyjęcia innej perspektywy.
  9. Zaburzenia Psychosomatyczne Leczenie, Bóle

Dodano dnia 2015-07-15
    Zaburzenia psychosomatyczne (choroby psychosomatyczne) to choroby ciała (czyli somatyczne), których źródeł należy szukać w psychice. Różnią się one od nerwicy oraz są inaczej przeżywane przez pacjentów. Dowiedz się więcej.
  10. Osobowość Paranoiczna - Zaburzenia, Objawy i Leczenie

Dodano dnia 2015-07-08
    Osobowość paranoiczna charakteryzuje się nadmierną podejrzliwością, wycofaniem z relacji z innymi ludźmi, chłodem emocjonalnym, mściwością. Często są to samotnicy, którzy czują się jak ofiary, pokrzywdzeni przez ludzi i los.