Czytelnia

1. Psychoterapia w Wieku Dojrzałym

Dodano dnia 2018-05-02
    Osoby, które decydują się na podjęcie psychoterapii, to często osoby młode. Poznaj jakie problemy wiążą się ze starością i pomocą terapeutyczną, jak podejść do terapii u osób starszych?
  2. Senior u Psychologa

Dodano dnia 2018-04-20
    Fakt, że człowiek jest starszy nie wyklucza tego, aby udać się do psychologa czy na terapię. W każdym wieku można sięgnąć po pomoc terapeuty, jeśli tylko jest ku temu gotowość i otwartość.
  3. Nerwica Wegetatywna, Nerwicowe Bóle - Specyfika, Terapia

Dodano dnia 2018-04-19
    Nerwica wegetatywna (somatyczna) to zaburzenie lękowe, w którym dominują objawy somatyczne. Lęk w tym wypadku jest rzadko odczuwalny lub jest pochodną pojawiających się objawów wegetatywnych. Na czym polega to zaburzenie?
  4. Syndrom Sztokholmski - W Związku, Relacjach Partnerskich

Dodano dnia 2018-04-17
    Syndrom sztokholmski pojawia się szczególnych warunkach. Jest to mechanizm obronny, który jest reakcją na bardzo silny stres (traumę), i który pozwala tę sytuację przetrwać. Na czym polega, czy może mieć miejsce w związku?
  5. Zespół Chronicznego Zmęczenia - Objawy, Diagnostyka, Leczenie

Dodano dnia 2018-03-13
    Zespół chronicznego (przewlekłego) zmęczenia także syndrom chronicznego zmęczenia nazywany jest Syndromem CFS - od ang. chronic fatique syndrome) uznany jest za chorobę cywilizacyjną. Poznaj objawy, dowiedz się jak leczyć.
  6. Samotność na Emigracji

Dodano dnia 2018-03-06
    Wielu Polaków mieszkających za granicą poszukuje pomocy u psychologa, terapeuty. Są oni w różnych sytuacjach życiowych, z różnym bagażem doświadczeń. To, co często ich łączy, to poczucie samotności.
  7. Depresja na Emigracji - Objawy, Rodzaje, Leczenie

Dodano dnia 2017-12-20
    U pacjentów zgłaszających się na konsultacje online częstym problemem jest depresja - u nich samych lub u najbliższych osób. Utrudniony dostęp do specjalisty i specyfika emigracji często pogłębia objawy. Jak pomóc?
  8. Święta bez Rodziny - Rodziców, Męża, na Emigracji

Dodano dnia 2017-12-14
    Kilka dni temu jedna z rozgłośni radiowych przytoczyła badania mówiące o tym, że rośnie liczba Polaków zdecydowanych na to, aby święta Bożego Narodzenia spędzać z dala od bliskich, rodziny. Dlaczego święta bez rodziny?
  9. Nerwica, Panika, Stres a Jazda Samochodem

Dodano dnia 2017-12-01
    Jednym z ważnych obszarów życia, na który wpływa nerwica, jest jazda samochodem. Jaka jest różnica pomiędzy lękiem i stresem przed prowadzeniem pojazdu, a lękiem występującym u kierowcy i czy jest to niebezpieczne?
  10. Kłótnie w Małżeństwie o Rodziców

Dodano dnia 2017-11-25
    Każde małżeństwo, wcześniej czy później, przechodzi fazę kryzysu. Trudniejsze problemy pojawiają się wówczas, gdy jedna ze stron zaczyna podnosić udział (zazwyczaj negatywny) rodziców partnera.