Porady Psychologa - Barbara Michno-Wiecheć

Witam w zakładce Porady psychologa, przeznaczonej do podzielenia się z Państwem moim spojrzeniem na różne aspekty życia psychicznego. Poniższe teksty napisane zostały pod wpływem czytanej przeze mnie literatury i obserwacji zjawisk społecznych. Niejednokrotnie inspiracją do spisania kilku refleksji są przeróżne sytuacje, w których uczestniczę  - bezpośrednio lub jako anonimowy obserwator. Zdjęcia pochodzą z serwisu Pixabay. Życzę miłej lektury.

Porady psychologa

1. Nerwica Wegetatywna, Nerwicowe Bóle - Specyfika, Terapia

Dodano dnia 2018-04-19
    Nerwica wegetatywna (somatyczna) to zaburzenie lękowe, w którym dominują objawy somatyczne. Lęk w tym wypadku jest rzadko odczuwalny lub jest pochodną pojawiających się objawów wegetatywnych. Na czym polega to zaburzenie?
  2. Syndrom Sztokholmski - W Związku, Relacjach Partnerskich

Dodano dnia 2018-04-17
    Syndrom sztokholmski pojawia się szczególnych warunkach. Jest to mechanizm obronny, który jest reakcją na bardzo silny stres (traumę), i który pozwala tę sytuację przetrwać. Na czym polega, czy może mieć miejsce w związku?
  3. Granice, Wolność, Relacje

Dodano dnia 2018-04-16
    "By lepiej poznać ludzi, wystarczy tylko raz zrobić coś wbrew ich woli". W Terapii po Godzinach kilka refleksji na temat granic, jakie wyznaczamy sobie i innym.
  4. Detox Mental Health czyli Psychoterapia

Dodano dnia 2018-04-09
    W ostatnich dniach natknęłam się na artykuł, który reklamował nowy trend, jakim jest detox manicure. Różne formy sztuczności już tak bardzo wpisały się w naszą codzienność. Dlaczego o tym piszę na tej psychologicznej stronie?
  5. Zacznij od Siebie

Dodano dnia 2018-04-05
    W praktyce terapeutycznej, w prywatnych rozmowach, bardzo często spotykam się z sytuacją, w której ktoś opowiada o swoich trudnych, pogmatwanych relacjach z innymi. Top pytanie - kto jest winien?! Ale przecież to nie o to chodzi...
  6. Zespół Chronicznego Zmęczenia - Objawy, Diagnostyka, Leczenie

Dodano dnia 2018-03-13
    Zespół chronicznego (przewlekłego) zmęczenia także syndrom chronicznego zmęczenia nazywany jest Syndromem CFS - od ang. chronic fatique syndrome) uznany jest za chorobę cywilizacyjną. Poznaj objawy, dowiedz się jak leczyć.
  7. Samotność na Emigracji

Dodano dnia 2018-03-06
    Wielu Polaków mieszkających za granicą poszukuje pomocy u psychologa, terapeuty. Są oni w różnych sytuacjach życiowych, z różnym bagażem doświadczeń. To, co często ich łączy, to poczucie samotności.
  8. Dzień Nieśmiałych

Dodano dnia 2018-01-13
    "Kto troszczy się o to, co ludzie o nim mówią, nigdy nie będzie spokojny." Zatrzymajmy się dziś na chwilę nad problemem nieśmiałości. Kiedy jest to normalne, a kiedy szukać pomocy?
  9. Księżyc, Przyczepa i Gender

Dodano dnia 2018-01-04

Może ten wpis zatrzyma Was (i kobiety i mężczyzn) przy refleksji dotyczącej swojego miejsca w życiu, w różnych relacjach. Początek roku to symboliczny czas  dna podsumowania różnych etapów swojego życia.

10. Depresja na Emigracji - Objawy, Rodzaje, Leczenie

Dodano dnia 2017-12-20
    U pacjentów zgłaszających się na konsultacje online częstym problemem jest depresja - u nich samych lub u najbliższych osób. Utrudniony dostęp do specjalisty i specyfika emigracji często pogłębia objawy. Jak pomóc?