Jak pracuję

Leczenie Depresji

Zaburzenia depresyjne należą do dużej grupy zaburzeń afektywnych, w których dominują takie objawy, jak obniżenie nastroju, obniżenie napędu psychoruchowego, zaburzenie rytmów okołodobowych oraz lęk. Wśród najbardziej znanych zaburzeń afektywnych znajdują się: dystymia, cyklotymia, mania i depresja. Każde z nich ma złożoną symptomatologię.

1. Objawy Depresji

Aby zdiagnozować depresję, muszą zaistnieć istotne zmiany w zachowaniu pacjenta, utrzymujące się co najmniej przez dwa tygodnie. Osiowe objawy depresji to:
  • znaczne obniżenie nastroju,
  • zmniejszenie zainteresowań oraz brak odczuwania przyjemności z ich wykonywania,
  • wyraźny spadek lub wzrost masy ciała,
  • bezsenność lub nadmierna senność,
  • spowolnienie lub podniecenie ruchowe,
  • zmęczenie,
  • obniżenie sprawności myślenia,
  • zaburzenia koncentracji uwagi,
  • trudności w podejmowaniu decyzji,
  • nieuzasadnione poczucie winy,
  • obniżone poczucie własnej wartości,
  • nawracające myśli o śmierci,
  • myśli samobójcze.

Leczenie Depresji

Powyższe objawy powodują duże spustoszenie w subiektywnym przeżywaniu siebie oraz wyizolowanie z życia społecznego. Depresja dotyka ludzi w różnym wieku oraz ma skłonność do nawrotów. Brak profesjonalnej interwencji w postaci farmakoterapii i psychoterapii może u pacjenta zakończyć się śmiercią. Jednak wcześnie rozpoznane zaburzenia depresyjne w połączeniu ze specjalistyczną pomocą pacjentowi, pozytywnie wpłyną na poprawę jego funkcjonowania na wielu płaszczyznach życia.

Jeśli towarzyszą Ci niektóre z powyższych objawów, szukasz sposobu na to, jak wyjść z depresji - zgłoś się na konsultację psychologiczną, podczas której wybierzemy odpowiednią formę pomocy dla Ciebie. Jeżeli natomiast problem dotyczy kogoś z Twoich bliskich, możesz skonsultować się ze mną w formie elektronicznej wypełniając formularz online.

2. Rodzaje Depresji

Depresja nawracająca jest stanem, w którym cyklicznie dochodzi do powtarzania się epizodów depresji bez objawów wzmożonego nastroju i zwiększonej energii w przeszłości. Może być spowodowana czynnikami biologicznymi, tzw. depresja endogenna, bądź poprzedzona stresującym wydarzeniem, tzw. depresja egzogenna lub reaktywna. Jeśli więc możesz zaobserwować u siebie utrzymujące się przez dłuższy czas oraz powtarzające się stany obniżenia nastroju, jesteś apatyczny, ciągle zmęczony, wycofany z relacji z innymi, nie możesz jeść, spać, skoncentrować się na prostych czynnościach, czujesz się niepotrzebny i mało wartościowy – prawdopodobnie cierpisz na depresję nawracającą.

W takim przypadku proponuję umówienie się na spotkanie w Gabinecie Psychologicznym - przede wszystkim po to, by upewnić się z czym się zmagasz oraz aby uzyskać profesjonalną pomoc psychologiczną dotyczącą tego, jak wyjść z depresji. Niektóre osoby cierpiące na depresję, w momencie epizodu depresyjnego lub w różnych innych życiowych sytuacjach, mogą mieć trudności aby przyjść na spotkanie z terapeutą, dlatego na początek zapraszam do skorzystania z porady online, dzięki której wspólnie ustalimy jakie są najlepszedla Ciebie sposoby wyjścia z depresji.

Depresja poporodowa występuje w okresie około trzech miesięcy po porodzie i może trwać do sześciu miesięcy. Głównymi jej objawami są:
  • bezsenność,
  • ubytek masy ciała,
  • zmniejszenie popędu seksualnego,
  • przesadne zamartwianie się o stan zdrowia dziecka, które jest zdrowe,
  • osłabienie więzi z dzieckiem,
  • obsesyjne myśli dotyczące skrzywdzenia dziecka oraz zabicia dziecka, mogące prowadzić do określonych zamiarów.
Depresja poporodowa jest zaburzeniem afektywnym często występującym u kobiet, a także u mężczyzn, utrzymującym się do roku po porodzie. Jej uwarunkowania nie dotyczą statutu społecznego ani dotychczasowej ilości porodów. Przyczyną są głównie czynniki środowiskowe i psychologiczne, a także przebyty wcześniej epizod depresyjny lub wcześniejsze występowanie depresji poporodowej. Pozostawiona bez leczenia depresja poporodowa może przejść w depresję przewlekłą.

...........................................................................................................................................................
Zapraszam do kontaktu kobiety, które w ostatnim czasie urodziły dziecko i które jednocześnie przeżywają kryzys małżeński, są młodymi matkami, doświadczają trudnej sytuacji życiowej, mają przekonanie, że nie potrafią zajmować się swoim dzieckiem, często płaczą, unikają kontaktu z dzieckiem, nie mogą spać, jeść, czują się przemęczone, osamotnione i niepotrzebne. Jeśli nie masz możliwości przyjść osobiście do Gabinetu Psychologicznego, skorzystaj z pomocy psychologicznej online.
Top: Leczenie depresji