Jak Leczyć Nerwicę Serca, Nerwica

Dodano dnia 09.05.2014

Lęk jako Główny Objaw Zaburzeń Nerwicowych

Ogólnie o zaburzeniach nerwicowych mówimy, gdy mamy do czynienia z wysokim poziomem lęku, często nieuzasadnionego, nieokreślonego. Pacjenci zgłaszają poczucie niepokoju, obaw, lęku, który nie jest związany z żadną konkretną sytuacją, wręcz występującego w momencie relaksu i wyciszenia. Trudno jest takie stany zrozumieć, zwłaszcza, gdy lęk się nasila i powoduje, że człowiek przestaje racjonalnie myśleć, jest skoncentrowany wyłącznie na objawie, zaniedbuje codzienne obowiązki i wycofuje się z relacji.

Zaburzenia Lękowe pod Postacią Somatyczną

Nerwica serca jest jednym z rodzajów nerwicy wegetatywnej, czyli somatycznej. Oznacza to, że na podłożu lękowym dochodzi do nagłych, silnych napadów bólowych, którym mogą towarzyszyć także inne objawy. Nerwica serca na pierwszy rzut oka może przypominać stan przedzawałowy, pacjenci nagle odczuwają wtedy nie tylko dolegliwości natury somatycznej, ale przeżywają dodatkowo silny realny strach o własne życie (mając wrażenie, że doświadczają w danej chwili zawału serca lub że właśnie umierają). Najczęściej występuje wtedy ostry ból lub ucisk w klatce piersiowej, kołatanie serca, osłabienie, duszności, niepokój, potliwość, drżenie, uczucie zimna. Takie objawy powodują, że szybko zgłaszają się do lekarza w poszukiwaniu przyczyny swojego złego samopoczucia. Gdy badania lekarskie wykażą, że nie ma żadnych podstaw do obaw o zdrowie i życie z punktu widzenia kardiologicznego, wtedy pacjent może mieć pewność, że ma do czynienia z nerwicą serca.

Jak Leczyć Nerwicę Serca

Pomimo postawionej diagnozy medycznej, paradoksalnie niektórym osobom łatwiej jest za każdym razem wzywać pogotowie, konsultować się u wielu specjalistów lub postarać się wyeliminować stres, aby tylko nie zgłosić się do terapeuty czy psychiatry. Nadal jeszcze w świadomości społecznej istnieje przekonanie, że lepiej jest mieć kłopoty z sercem niż zaburzenia psychosomatyczne. W sytuacji szybkiego ustalenia przyczyny, pomoc psychiatryczna (okresowa lub doraźna) oraz podjęcie psychoterapii okazuje się bardzo korzystne dla osób z zaburzeniami lękowymi. Zatem pytanie: jak leczyć nerwicę serca wydaje się mieć dośc prostą odpowiedź. I pomimo iż leczenie może trwać przez wiele miesięcy, warto się zdecydować, nie tylko po to, by znacznie złagodzić objawy, ale także po to, by uświadomić sobie ich przyczynę oraz nauczyć się innego sposobu radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami.

Opinie o tym artykule
  • minimanimo napisał: Dodane 28.02.2015
    Jedną z przyczyn nerwicy są podobno... niedobory niektórych witamin.